Zobaczyć Londyn i okolice

Oddział: Szczecin

• Ludzie dobrego serca oraz Rowerowy Szczecin

2010-03-28

Są takie dni, kiedy na chwilę cały świat się zatrzymuje i daje Ci szansę bliżej przyjrzeć się życiu i rzeczom, które nie zawsze dostrzegamy, zajęci własnymi sprawami. Dla mnie świat zatrzymał się w niedzielę 28.03.2010 r., kiedy miałam możliwość poznać niesamowitą rodzinę. Razem z Anią L. i Anią K. udałyśmy się do Świnoujścia odkryć kolejne marzenie i misję do spełnienia. Wizytę rozpoczęłyśmy od domu Bartka. Lody przełamał piękny album dotyczący anatomii i fizjologii człowieka, albowiem tym tematem aktualnie chłopiec najbardziej się interesuje. Szczerość i otwartość rodziny sprawiła, że nie miałyśmy żadnych problemów z nawiązaniem pozytywnego kontaktu. Rozmowy toczyły się wśród ciągłych wybuchów śmiechu, tematów nam nie brakowało, a momentami wszyscy zaczynali mówić jednocześnie i silniejszy głos wygrywał . Ponieważ rodzice Bartka prowadzą restaurację, zaprosili nas na pyszny obiad, a że wiadomo, że po uczcie trochę ruchu jest niezbędne - dziarskim krokiem ruszyliśmy na spacer. Bartek okazał się niezwykłym przewodnikiem po Świnoujściu. Jeśli kiedykolwiek będziecie w tym pięknym mieście, powinniście poprosić go, aby Was po nim oprowadził. Pięknie opowiadał nam o ciekawych miejscach, o morzu, o tym co aktualnie dzieje się w mieście i okolicach. Okazało się, że nasz nowy Marzyciel uwielbia podróżować, zwiedzać i poznawać nowe miejsca. Z tym też związane jest jego marzenie - Bartek pragnie poznać Londyn i jego okolice.

Jeśli chciałbyś pomóc urzeczywistnić się snom Bartka o dalekiej podróży, skontaktuj się z nami. Jeszcze nie miałam okazji poznać tak silnego, pełnego poczucia humoru i pozytywnej energii chłopca i mogę zapewnić Was, że warto zaangażować się w pomoc przy realizacji tego pięknego marzenia. Ja ze swojej strony mogę obiecać, że dołożę wszelkich starań, aby ta wycieczka doszła do skutku i były to niezapomniane chwile dla Marzyciela i jego rodziny.

Kontakt z FMM o/Szczecin
Anna Lang - koordynator
tel: +48 515 199 626
e-mail: anna.lang@mammarzenie.org

2010-09-29

29.09.2010 - to właśnie ta data na długo utkwi we wspomnieniach naszego marzyciela Bartka ! Tego dnia wsiedliśmy na pokład samolotu i odlecieliśmy do Londynu !
Jednak historia spełnienia marzenia Bartka zaczęła się dużo wcześniej. W trakcie pierwszej wizyty , Bartek zdradził mi , że chciałby być sławny , mojej głowie od razu zaświeciła się lampka - czemu by i tego sekretnego marzenia nie spełnić .
W maju wspólnie ze Stowarzyszeniem Rowerowy Szczecin zorganizowaliśmy wielki przejazd rowerowy , w którym wziął udział nasz Marzyciel z Rodzicami . Zostały poinformowane szystkie media - prasa , tv , radio , na umówione miejsce zjechało się około 200 rowerzystów błyskały flesze , były wywiady i tłum ludzi zainteresowanych naszym Podróżnikiem . O 18 przejechaliśmy wspólnie przez najważniejsze ulice miasta a, po przejeździe została zorganizowana loteria fantowa , z której cały dochód został przekazany na cel jakim była podróż Bartka do Londynu .

Londyn przywitał nas deszczem - co wcale nie zaskoczyło Naszego Marzyciela , bo Bartek dokładnie wiedział gdzie się wybiera .
Po nieco męczącej podróży udaliśmy się tylko na krótki spacer , przywitaliśmy się  z Big Benem i wróciliśmy do hotelu , abu móc odpocząć i zebrać siły na resztę dni.
Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy na drugi dzień , który obudził nas pięknym słońcem . Tą piękną pogodę wykorzystaliśmy na spacer po mieście , przelot London Eye , zwiedzanie Tower Bridge i innych atrakcji miasta .  Kolejny dzień minął Nam na zwiedzaniu ogromnych muzeów - Natural History Museum i Science Muzeum , Bartek był zachwycony tymi miejscami i nie ukrywał ani przez chwilę , że to najważniejsze punkty jego wycieczki . Kolejny dzień znów w strugach Londyńskiego deszczu spędziliśmy .... spacerując po największym Centrum Handlowym , okazuje się że to też  jedno z ulubionych miejsc naszego Marzyciela .
Ostatni dzień minął Nam pod znakiem pakowania się i kupowania ostatnich pamiątek i pożegnaniu z Anglią . Chociaż wycieczka była krótka dała Naszemu Marzycielowi wiele radości i pozwoliła uwierzyć , że Marzenia naprawdę się spełniają . A gdy samolot oderwał się od ziemi i naszym oczom ukazała się przepiękna panorama Londynu , Bartek powiedział - ja tu jeszcze wrócę ! I tego Ci Bartku życzę z całego serca !

Przy tej okazji chcielibyśmy podziękować wszystkim , którzy przyczynili się do tego aby spełnić Marzenie Bartka :
Maćkowi Platerowi - za pomysł i inspirację do organizowania Masy Krytycznej .
Piotrkowi Krężlowi za nakręcenie filmu i pomoc wszelaką .
Towarzyszeniu Rowerowy Szczecin , Tomkowi Kunie i wszystkim rowerzystom za wzięcie udziału w Masie Krytycznej oraz w loterii na rzecz wyjazdu Bartka .
Wszystkim sponsorom nagród i przedmiotów przeznaczonych na licytację na Allegro - Szkole Językowej - Profil Lingua , Kinie Helios, Szkole tańca KIMAMA , Fitness - Radisson Blu , Sklepom rowerowym , Pogoni Szczecin , Markowi Kolbowiczowi , Teatrowi Pleciuga .
Dziękujemy wszystkim , którzy przyłączyli się do akcji anonimowo i wpłacili pieniążki na konto FMM
Dziękujemy również mediom za czynne włączenie się w akcję.