Zobaczyć Fabrykę Pociągów w Bydgoszczy

Gaweł, 10 lat

2015-03-10

We wtorkowe popołudnie mieliśmy okazję poznać wyjątkową osobę. To Gaweł – nasz Marzyciel. Gaweł jest dziesięcioletnim chłopcem, który interesuje się środkami transportu, więc na przełamanie lodów zabraliśmy ze sobą model samochodu do skręcania. Gaweł okazał się bardzo wesołym i pełnym energii chłopcem i szybko znaleźliśmy tematy do rozmowy. Zobaczyliśmy m.in. komiksy, które sam tworzy. Sporo dowiedzieliśmy się o tramwajach, autobusach i pociągach (w przyszłości chciałby sam zaprojektować pociąg i już się to tego przygotowuje zgłębiając wiedzę i tworząc różne projekty!). Nasz Marzyciel nie miał najmniejszego problemu z wyborem marzenia do spełnienia: bardzo chciałby odwiedzić fabrykę pojazdów szynowych w Bydgoszczy i poznać proces powstawania tych maszyn (a w szczególności silników).

Wspólne popołudnie upłynęło nam w bardzo miłej atmosferze i mamy nadzieję, że przy następnym spotkaniu będziemy mogli podzielić się z Gawłem szczęśliwą nowiną na temat zwiedzania fabryki.

2015-05-08

W czwartkowe popołudnie spotkaliśmy się z naszym marzycielem Gawłem oraz jego bratem i tatą na dworcu PKP w Krakowie. Chłopiec w wielkim napięciu oczekiwał na pociąg, który miał nas zabrać do Warszawy (skąd następnie udaliśmy się do Bydgoszczy). Emocje potęgował fakt, że podróżować mieliśmy jednym z ulubionych pojazdów Gawła – Pendolino. Pociąg wzbudził w chłopcach wiele emocji, a dzięki uprzejmości personelu PKP, mieli oni okazję dokładniej poznać jego wnętrze. Dalsza podróż upłynęła nam na radosnym oczekiwaniu na to co czeka nas w Bydgoszczy. Do celu naszej podróży dotarliśmy późnym wieczorem i od razu udaliśmy się do hotelu City, aby odpocząć przed czekającymi nas atrakcjami.

Następnego dnia, udaliśmy się wspólnie do Fabryki Pojazdów Szynowych PESA. Tam czekali już na nas pracownicy firmy, którzy zaprosili nas do wysłuchania bardzo ciekawej prezentacji na temat historii firmy oraz jej obecnych celów. Przy tej okazji Gaweł mógł pochwalić się swoją ogromną wiedzą na temat pociągów oraz poszerzyć ją o nowe informacje. Potem nastąpiła najbardziej wyczekiwana część wycieczki – zwiedzanie hal, gdzie montowane są pojazdy szynowe. Chłopcy mieli okazję przyglądać się jak trudne jest konstruowanie tych olbrzymich maszyn. Udało nam się również zobaczyć wnętrze jednej z prawie ukończonych maszyn, w której Gaweł mógł zasiąść na miejscu konduktora. Wielką nagrodą była też możliwość zobaczenia absolutnie nowego pociągu PesaDART. Warto dodać, że jesteśmy w nielicznej grupie szczęśliwców, która mogła DART-a zobaczyć na własne oczy! Zwiedzanie fabryki zakończyło się uroczystym wręczeniem dyplomu spełnionego marzenia Gawłowi, któremu towarzyszyło przekazanie upominków od naszych gospodarzy. Chłopcy otrzymali zestawy składające się m. in. z puzzli, gry planszowej oraz specjalnych koszulek przygotowanych specjalnie dla nich! Popołudniu wraz z Panem Michałem z PESA udaliśmy się na obiad do Opery Nova w Bydgoszczy.

Cała wyprawa udała się tak znakomicie wyłącznie dzięki wsparciu i pomocy naszych sponsorów:

PKP Intercity-  dziękujemy za przekazanie bezpłatnych biletów na podróż;

hotelowi City w Bydgoszczy- za bardzo ciepłe przyjęcie i możliwość skorzystania z bezpłatnego noclegu;

Przedszkolu Leśnemu w Warszawie- za wsparcie finansowe i piękne prace plastyczne dzieci;

Fabryce Pojazdów Szynowych PESA w Bydgoszczy- za zorganizowanie wspaniałej wycieczki z atrakcjami;

Jesteśmy wdzięczni, że wspólnie mogliśmy spełnić marzenie Gawła!