Wyjazd z Mamą do Szczawnicy

Patrycja, 21 lat

• Przyjaciele Fundacji

2018-01-18

Jeżeli w środowy wieczór rzucił się komuś w oczy czarny Garbus, przemierzający zaśnieżonymi ulicami Lubonia, to wiedzcie, że były to wolontariuszki Fundacji Mam Marzenie. Spieszyły one na spotkanie z kolejną niesamowitą Marzycielką. Patrycja musiała nas z niecierpliwością wyczekiwać, bo wchodząc przez furtkę prowadzącą do drzwi wejściowych domu, dało się dostrzec postać w różowym sweterku, kukającą przez okno. Gdy weszłyśmy do środka, pierwsze co dało się odczuć to otwartość Patrycji. Z wielkim, pięknym uśmiechem przywitała nas cieplutko razem ze swoją mamą i od obydwóch dostałyśmy zaproszenie do salonu. Idąc przez korytarz, usłyszałyśmy dwóch bardzo ważnych domowników: Diega i Eddiego. Są to pieski Patrycji, które dokładnie musiały nas obwąchać i całe szczęście, zaakceptowały naszą obecność. Patrycja jest artystką, cechującą się ogromną kreatywnością, co dało się zauważyć, wchodząc do Jej pokoju. Pokazała nam swój obraz przedstawiający wazon z kwiatami, kalendarz ze zdjęciami zrobionymi przez tatę Marzycielki, ścianę pełną zdjęć (oczywiście na wielu z nich głównymi bohaterami byli Diego i Eddie). Patrycja ma także inną nietypową pasję – zbieranie kamieni z różnych zakątków świata. Gdy zobaczyłam szklaną szafkę z kamieniami w różnorodnych kolorach i o różnorakich kształtach, nie mogłam uwierzyć własnym oczom. Nigdy bym nie przypuściła, że nasza Ziemia skrywa takie cudne okazy. A to wszystko było znalezione przez naszą Marzycielkę! Po skończonym zwiedzaniu pokoju Patrycji, wszyscy udaliśmy się do salonu, gdzie wywiązała się długa rozmowa, podczas której wciąż przybywały nowe tematy. Uświadomiłam sobie wtedy, jak wiele od tej przesympatycznej osóbki siedzącej naprzeciwko mnie na pufie mogłabym się nauczyć. Zaimponowało mi, jak bardzo Patrycja jest zżyta ze swoją mamą, na ile różnych sposobów korzysta z życia i jak bardzo można się cieszyć z małych rzeczy. Śmiało można powiedzieć, że tacy ludzie zmieniają nasz świat na lepsze i już teraz wiem, że Patrycja osiągnie wiele w swoim pozytywnie zakręconym życiu.
Nasza wizyta u Patrycji miała jednak konkretny cel. Musiałyśmy się dowiedzieć, jakie ma marzenie. Patrycja miała już przygotowaną odpowiedź na to pytanie, zanim jednak je wyjawię, trzeba zaznaczyć, że nasza Marzycielka jest także zapaloną podróżniczką i poszukiwaczką skarbów. A zważając na to, że niesamowite osoby mają niesamowite marzenia, jako wolontariuszki spodziewałyśmy się usłyszeć coś nietuzinkowego. I tak było. A oto marzenie Patrycji: dostać kampera na 2 tygodnie. Niesamowite, prawda? Jako drugie marzenie Patrycja wybrała sobie otrzymanie ogromnego telewizora, jednak zdecydowanie pierwsze marzenie przebija się w jej hierarchii. Patrycja narysowała nam pięknego kampera na tle mapy Europy wraz z flagami krajów, które chciałaby odwiedzić, także mogliśmy wziąć ze sobą cząstkę Jej sztuki.

Mam wrażenie, że  gdybyśmy mogły, przesiedziałbyśmy u Patrycji całą noc. Niestety trzeba było wracać. Dlatego po kolejnej rozmowie przy wyjściu, którą ponownie ciężko było zakończyć i pożegnaniu,udałyśmy się do Garbusa.

Patrycjo, nawet nie wiesz jak bardzo się cieszymy, że jesteś naszą Marzycielką i z jak ogromną motywacją do działania od Ciebie odjechałyśmy. Zaraziłaś nas swoją pasją i poztywną energią.

spotkanie - zmiana marzenia

2023-01-22

Od naszego pierwszego spotkaniaz Patrycją minęły już ponad 4 lata, a nasza Marzycielka nadal jest zapaloną podróżniczką i poszukiwaczką skarbów. Patrycja pierwotnie marzyła o wielkiej podróży kamperem wokół Europy, ale przez ten długi czas wypełniony pandemią, lockdownem  jej marzenie trochę ewaluowało. Patrycja marzy o podróży w nasze piękne, polskie góry. Chciałaby móc rano podziwiać piękne widoki za oknem, słuchać śpiewu ptaków i rozkoszować się pięknem krajobrazu. Jak niedużo potrzeba do szczęścia. Wierzymy, że podróż w wymarzone góry przyniesie Patrycji wiele wrażeń, nowych doświadczeń i pewnie kolejnych kamieni do kolekcji.

Patrycja zdradziła nam również, że już jedno jej marzenie niedawno się spełniło. Było to zamieszkanie w wymarzonym domku z ogrodem, który razem z mamą, Patrycja mogła urządzać według własnego gustu. Jak więc widać, marzenia się spełniają, więc warto marzyć!

2023-09-05

Relacja napisana przez naszą Marzycielkę:

Moim marzeniem był wyjazd z mamą w polskie góry. Fundacja Mam Marzenie zapewniła nam nocleg w miejscowości Szczawnica, w hotelu Maria. Hotel był piękny, zadbany, obsługa bardzo miła. Na dolnym piętrze znajdowała się restauracja, do której często chodziłyśmy na obiadokolacje oraz codziennie rano czekały na nas pyszne śniadania w formie szwedzkiego stołu. W hotelu jest również strefa SPA, z której goście mogą do woli korzystać. Składa się ona m.in. z groty solnej, sauny oraz jacuzzi.

Żeby jak najwięcej zwiedzić i zobaczyć korzystałyśmy z usług pobliskiego biura podróży. Byłyśmy na Trzech Koronach oraz Sokolicy, zwiedziłyśmy zamki Czorsztyn i Niedzicę wraz z zaporą, byłyśmy w wąwozie Homole, na wycieczce ścieżką w Koronach Drzew po słowackiej stronie. Wybrałyśmy się również na spływ Dunajcem z Flisakami oraz wycieczkę rowerową brzegiem Dunajca do Czerwonego Klasztoru. Zwiedziłyśmy również okolice. Wjechałyśmy wyciągiem na Palenice, poszłyśmy na Szafranówkę, a ostatniego dnia na Bereśnik. Było wspaniale! Wypoczęłam, zrelaksowałam się, a zarazem aktywnie spędziłam czas na świeżym powietrzu.

Bardzo dziękuje sponsorom, Hotel Maria, firmie Pepco oraz Pani Agnieszce i Panu Damianowi wraz z gośćmi weselnymi, oraz Fundacji Mam Marzenie i jej Wolontariuszom Ani i Mateuszowi za umożliwienie mi spełnienia mojego marzenia.