Spędzić w towrzystwie rodziny kilka dni nad naszym polskim morzem

Łukasz, 11 lat

0000-00-00

Do Łukasza  wybraliśmy się w przepiękne sobotnie popołudnie. Gdy dotarliśmy do sali, w której przebywał Marzyciel poczułam się jak ryba w wodzie, bowiem od razu otoczyło mnie trzech młodych dżentelmenów - każdy na swój sposób probował zwrócić na siebie uwagę. Przemek dobrze wiedział co robi zostawiając mnie w tak doborowym towarzystwie... Chłopcy byli w kapitalnych nastrojach, początkowo próbowałam ich jakoś okiełznać - bezskutecznie... Z czasem to oni okiełznali mnie. Już wyglądałam Przemka, który rozmawiał z mamą chłopca, kiedy wreszcie udało mi się poskromić szalona gromadkę.

Łukasz jest niebywale rozmownym i wesołym 11-latkiem. Bez wytchnienia mówił o swych zainteresowaniach, idolach i  planach, o karcie rowerowej. Gdy Przemek do nas dotarł, nadszedł czas na odkrycie marzenia ... Błyszczące oczy wskazywały na to, że bardzo  pragnie nam je wyjawić. W jego marzeniu znalazło się miejsce dla całej rodziny, bowiem pragnie On spędzić w ich towrzystwie kilka dni nad naszym polskim morzem. Oczyma wyobraźni widział morze i plaże na której powstają rozmaite budowle, choć jeszcze nigdy nad nim nie był. Mamy ogromną nadzieje że już niedługo będzie mógł nam zrelacjomnować faktyczne przeżycia z pobytu nad wymarzonym morzem... bo przecież marzenia się spełniają.

Żeby tak się stało potrzebujemy Twojej pomocy:
Iza Długołęcka, mail: isula@poczta.fm, tel.: 501-679-682
Natalia Studzińska, mail: studzia@wp.pl, tel. : 696-080-173

2009-06-25

Realizacja marzenia wyjazdu nad morze

Łukasz Sobolewski

Z Łukaszkiem i jego rodziną spotkaliśmy się już na miejscu, czyli na Helu. Przywitała mnie trójka wesołych dzieci czyli Łukaszek, jego dwie młodsze siostrzyczki - pięcioletnia Wiktoria i dziewięciomiesięczna Kinga i ich rodzice. Przywitał nas też gospodarz naszego przepięknego pensjonatu. Od razu po krótkim przywitaniu wyruszyliśmy na spacer zwiedzić okolicę. Okazało się, że mieszkamy w samym centrum Helu, nad samym morzem. Z balkonu sypialni wyłonił się piękny widok na samo morze. Wszyscy byliśmy zachwyceni. Wieczór spędziliśmy na molo. Następnego dnia postanowiliśmy zwiedzić fokarium. Mieliśmy szczęście, bo woda była przejrzysta i doskonale widać było pływające foki. Niektóre nawet zatrzymywały się blisko nas i pozowały do zdjęć, które robił Łukasz. Wrzucaliśmy też pieniążki do okrągłego pojemnika po którym monety kręciły się w kółko. Bardzo ważnym wydarzeniem było spotkanie z burmistrzem Helu. Zaprosił nas do siebie, ponieważ bardzo chciał poznać Łukaszka. Dzieci dostały prezenty a także zaproszenie do kilku miejsc na Helu. Zgodnie z poradą burmistrza wyruszyliśmy na wycieczkę na cypel. Mieliśmy piękną pogodę, dlatego spędziliśmy trochę czasu na plaży opalając się, mocząc nogi, zbierając muszle i budując zamki z piasku. Łukasz nie chciał wracać, tak bardzo mu się podobało. Następnego dnia wyruszyliśmy na wycieczkę tramwajem wodnym do Gdyni, a tam zwiedzaliśmy okręt Błyskawicę, Akwarium Morskie i ogromny plac zabaw nad bulwarem nadmorskim. W następnych dniach zwiedzaliśmy jeszcze Muzeum Rybołówstwa na Helu, byliśmy w Sopocie. Bardzo ważnym wydarzeniem dla Łukaszka była ponowna wizyta w fokarium, tym razem jednak Łukasz był oficjalnym gościem. Pracownicy fokarium oprowadzili Go po muzeum, opowiedzieli ciekawostki związane z fokami, zaprowadzili do specjalnego laboratorium, gdzie przygotowuje się pokarm dla tych pięknych zwierząt a następnie Łukasz towarzyszył trenerce przy samym karmieniu. Nasz marzyciel mógł z bliska oglądać trenowane foki, niestety nie mógł karmić ponieważ foki nie są tak łagodne na jakie wyglądają. Mogą nawet ugryźć. Na zakończenie otrzymał pamiątki z fokarium. Atrakcji było więc mnóstwo każdego dnia. Było jednak coś na co Łukasz czekał od początku podróży. Było to łowienie ryb na morzu. Jego tata zabiera go czasami na połów ryb nad rzekę, jednak wyprawa w morze to co innego. Udało się zorganizować taki rejs przedostatniego dnia wycieczki. Łukasz cały poprzedni dzień się przygotowywał. O 5 rano Łukasz już był gotowy. Godzinę później był już na kutrze i wypływał w morze ze swoim tata i kapitanem łodzi. Już po 2 godzinach otrzymałyśmy telefon, że chłopiec złowił trzy duże dorsze na raz. Niesamowita to radość i duma dla każdego rybaka. Wyobraźcie więc sobie jak czuł się Łukasz gdy po przybyciu do portu pokazał nam nie trzy , ale 6 ogromnych ryb. Wszystkie złowił……Łukasz. Wszyscy byliśmy w szoku a turyści już chcieli kupować. Pan Kapitan pochwalił też Naszego Marzyciela, że mimo fal był bardzo dzielny i wcale nie narzekał. Kolejną atrakcją tego dnia była przejażdżka motorówką, którą zorganizował nam nasz gospodarz hotelu. Łukasz usiadł za sterem i tak pędził, że jego siostra cały czas krzyczała , żeby zwolnił. Super mu szło a wyprawa była niezapomniana. Cały wyjazd niestety szybko się skończył, ale w naszych sercach pozostanie na długo.