Zwiedzić Sycylię

Natalia, 15 lat

• Osoby Prywatne

2022-11-03

Dzięki możliwościom dzisiejszej technologii, w listopadowe popołudnie mimo sporej odległości na mapie Polski, udało nam się połączyć online z Natalią. Nasza rozmowa zaczęła się od poznania pasji i zainteresowań Marzycielki. Dowiedziałyśmy się, że Natalka jest wielką fanką makaronów pod każdą postacią. Lubi także słuchać muzyki, którą w domu słychać na okrągło – jej ulubiony gatunek to zdecydowanie rap. Kiedy zapytałyśmy ją, niczym babcie przy rodzinnym obiedzie, o ulubiony przedmiot w szkole stwierdziła, że jeśli musi coś wybrać, to będzie to polski. Dlaczego? Ponieważ Natalia lubi pisać opowiadania i jak sama mówi, ma ogromną wyobraźnię, czasem podobno nawet zbyt dużą ;) Wspomniała również, że w domu towarzystwa dotrzymuje jej 4-letni shih tzu. Po wstępnym bliższym zapoznaniu się z Natalią postanowiłyśmy jej krótko opowiedzieć o tym, jakie marzenia spełnia Fundacja. Nadeszła wreszcie długo wyczekiwana chwila, kiedy to zapytałyśmy Natalkę, czy myślała nad swoim największym marzeniem. Okazało się, że dosyć dogłębnie przeanalizowała ona całą sprawę, zapoznając się także z innymi marzeniami podopiecznych Fundacji i doszła do wniosku, że najbardziej cieszyłby ją wyjazd za granicę. Jak mogłyśmy się domyślić, dla fanki makaronu nie ma na świecie lepszego miejsca niż Włochy! Chociaż po głowie Natalii chodziły różne destynacje, ostatecznie wybrała ona piękną wyspę Sycylię. Marzy, by polecieć tam samolotem, zobaczyć piękne plaże, pozwiedzać wyjątkowe miejsca, trochę odpocząć i koniecznie zjeść jakieś makaronowe danie! Natalia podkreślała, że taki wyjazd to pamiątka na całe życie, bo te wspomnienia na długo zostają w głowie. Co ciekawe, poprosiła, abyśmy nie zdradzały jej szczegółów tego wyjazdu – chciałaby, aby zaplanowane przez nas atrakcje były niespodzianką! Natalio, zrobimy wszystko, aby zabrać Cię na Sycylię i sprawić, by spędzony tam czas był wyjątkowym przeżyciem, które na zawsze zostanie w Twoim sercu.

2023-06-12

Są w życiu wydarzenia, które zostają w sercu na zawsze i jesteśmy pewni, że jednym z nich jest podróż na Sycylię, piękną wyspę, która swym urokiem oczarowuje nawet najbardziej wymagających obieżyświatów…

W listopadzie 2022 roku w trakcie spotkania online Natalia powiedziała nam o swoim największym marzeniu i od tamtej pory zaczęliśmy planować wyjazd na włoską wyspę. W końcu w czerwcu 2023 wyniki badań Natalii pozwoliły na przekucie planów w czyn, dlatego czym prędzej zaczęliśmy dogrywać wszelkie szczegóły, aby już 12.05 stanąć na płycie warszawskiego lotniska i wraz z załogą Wizz Air polecieć na piękną Sycylię.

Wraz z całą rodziną przeżyliśmy tam niesamowite chwile, a każdy dzień naszego pobytu zachwycał coraz bardziej. Marzycielka Natalia wraz z młodszą siostrą Julką i rodzicami spędziła na Sycylii wyjątkowe 5 dni, poznając wyspę, degustując włosko-sycylijskie jedzenie oraz zażywając wodno-słonecznych kąpieli. Natalka codziennie emanowała pokładami radości, uśmiechem nieschodzącym z twarzy, a pozytywna energia nie odstępowała jej na krok. Aby zapewnić jej jak najwięcej atrakcji, wynajęliśmy samochód, którym przemierzyliśmy wyspę wzdłuż i wszerz. Nasza przygoda zaczęła się od lotniska w Katanii, potem odwiedziliśmy zabytkowe Syrakuzy, aby zakończyć dzień noclegiem nad samym morzem nieopodal Taorminy. Wspólnie zdobyłyśmy także Etnę, której kapryśna pogoda na specjalne życzenie Natalii przegoniła mgłę i pozwoliła podziwiać oblicze kraterów wulkanu w pełnej okazałości. Na naszej mapie znalazło się także Palermo, które podziwialiśmy z dachu tamtejszej katedry. Nie zabrakło również plażowania na słynnej San Vito Lo Capo na zachodniej części wyspy, a cały wyjazd zwieńczyliśmy pięknymi widokami w Agrigento i w Katanii, z której to odbył się lot powrotny.

Ten wyjazd upłynął nam w towarzystwie pięknej pogody, a pojawiające się chwile deszczu nie przeszkodziły w dalszej podróży. Skosztowaliśmy tradycyjnej włoskiej i sycylijskiej kuchni, a Natalia zakochała się w świeżo wyciskanym soku pomarańczowym. Spróbowała również wymarzonej ośmiornicy, skosztowała słynnego cannoli z kremem pistacjowym, a także innych regionalnych przysmaków. Dni wypełniliśmy po brzegi atrakcjami, a piękne widoki i bliskość morza wynagradzały nam każde zmęczenie.

Natalio, Twoje marzenie sprawiło, że świat stał się piękniejszy, ludzie wokół częściej się uśmiechali, a Twoja radość dotarła do samych gwiazd. Dziękujemy za to, że mogliśmy stać się częścią tego przedsięwzięcia i sprawić, że w Twoim życiu pojawiło się tyle słońca i kolorów. Życzymy Ci, abyś zawsze pamiętała o sile marzeń i nie ustawała w dążeniu do ich realizacji. Czekają na Ciebie kolejne podróże i piękne widoki, które pozostają w sercu na zawsze, tak jak w naszych pozostanie Sycylia skąpana w Twoim beztroskim uśmiechu.

To marzenie mogło stać się tak piękne dzięki zaangażowaniu wielu osób, które pomogły nam przybliżyć się do sycylijskiego słońca. Bardzo dziękujemy Filharmonii Krakowskiej za możliwość przeprowadzenia zbiórek w trakcie koncertów oraz liniom lotniczym Wizz Air, które honorowo ugościły nas na swoim pokładzie. Pragniemy podziękować również Pani Danucie Waloszek, która otworzyła swoje serce, co dało początek wyjątkowej magii, jaka zadziała się w trakcie realizacji tego marzenia. Ogromne podziękowania należą się także Panu Szymonowi Waloszek, który był dobrym duchem całego wyjazdu i naszym Aniołem Stróżem.

Sycylia uwiodła nas swoim pięknem i bogactwem natury, a to marzenie dało wszystkim siłę do dalszej walki z przeciwnościami losu, wzbogacając w nadzieję, która podpowiada, że nie ma rzeczy niemożliwych. Ten wyjazd udowodnił, że w marzeniach tkwi wielka siła, więc nie bójcie się marzyć!